een rust(tige) dag - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Henk en Anja Jansen - WaarBenJij.nu een rust(tige) dag - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Henk en Anja Jansen - WaarBenJij.nu

een rust(tige) dag

Door: henk en anja

Blijf op de hoogte en volg Henk en Anja

01 Juni 2009 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Zoals ik al vertelde in het laatste bericht hadden we voor gisteren de keuze tussen een korte of een lange tocht. ´s avonds hebben we besloten dat we de korte tocht gaan doen en dus een rust(ige) dag nemen. We waren allebei wat aan het snotteren. Dachten eerst dat het van de bloesem zou komen. Paar dagen terug lag de weg echt helemaal vol met witte bloesem. Leek wel sneeuw. Maar er zijn meer pelgrims die snotteren en hoesten, dus we gaan er vanuit dat er dit jaar geen luizen maar virussen op de camino aanwezig zijn.
Dus wat langer blijven liggen gisteren (ja... tot 7 uur) ontbijtje genomen. Henk nog ff met een Nederlandse fietser naar zijn remblokjes gekeken of die nog voldeden en toen op pad voor de 18 km. Het was een schitterende tocht. Het eerste stuk liepen we over de bergrug en waren echt een met de natuur. Je zag en hoorde niets anders dan de natuur. Geweldig!!!!
Rond het middaguur waren we in Ponferrada. Daar is een kasteel van de Tempeliers gevestigd. Dit was vorige keer gesloten vandaar dat we dit nu op ons gemak bekeken hebben. Verder bleken veel pelgrims of een korte of een rustdag genomen te hebben. Iedereen was er weer.
Vandaag zijn we naar Villafranca del Bierzo gelopen. Zo´n 23 km. Vanmorgen om 7 uur was het 13 gr. Om 11 uur was dat al 23 gr en we moesten nog een klimmetje doen. De lucht is hier strak blauw en nu zal het toch wel weer tegen de 30 lopen. Maar met het wandelen is het goed te doen en op dit tijdstip doen we dan maar een dutje of de site bijwerken.
Vandaag tussen de wijvelden gewandeld en de wijn die ze van die druiven maken smaakt ook goed, zo hebben we al geproefd :-)
Een herberg gevonden en wat kwamen we daar in de douche tegen???? Een masagedouche!!! Hebben we hem toch nog gekregen!!!
Morgen willen we een stuk gaan lopend dat Camino duro heet (zware weg) Op het bord aan het begin staat: Solo per peregrinos buen caminantes; wat betekend alleen voor pelgrims die goed kunnen lopen.
Nou wij denken dat we dat wel kunnen. We hebben dit stuk vorige keer ook gelopen (het alternatief is dat langs een weg) en het is schitterend. Het beloogd morgen weer mooi weer te zijn dus dan zal het uitzicht ook fantastisch zijn!!!
De voeten en beentje doen weer goed mee, dus eigenlijk geen zorgen hier.
Nog 180 km te gaan!!
Jullie zijn weer op de hoogte, Adios

• 01 Juni 2009 - 16:38

Fia Van Der Linden:

Heb Henk weer pech, moet hij met een masagedouche tevreden zijn arme knul.nou het schiet al aardig op nog even en je heb het weer gelopen,gelukkig het weer mee was vorige keer wat anders was alles nogal eens nat. nou op naar naar het grote gebeuren en steek voor mij ook een kaarsje aan.trouwens ik ga de kennedie mars in someren lopen ben benieuwd loop nog wel maar geen lange afstanden meer.nog veel wandel plezier en ik kijk nog een keer waar jullie zijn groeten Fia

• 02 Juni 2009 - 09:49

Corrie:

Ik loop niet mee met de Kennedie mars, maar ik wens iedereen die hem wel lopen, veel sukses natuurlijk.
    Henk en Anja jullie ook toi toi bij de laatste (kilo)meters van jullie uitdaging.

• 02 Juni 2009 - 10:51

Guus En Mia:

Weer een hele prestatie die jullie aan 't doen zijn nu nog de laatste loodjes. We volgen jullie berichten gestaagd. We denken aan jullie. Steek voor ons een kaarsje aan op het eindpunt. Groetjes en een dikke knuffel Guus en Mia

• 03 Juni 2009 - 09:54

Saskia:

hoi anja
    hoe gaat het daar
    beetje naar je zin .
    kom maar snel weer terug
    maar geniet nu maar even van je vakantie .
    ik mis je wel

gr saskia

• 03 Juni 2009 - 16:48

Marianne En Frank:

SMS-je van Anja en Henk:
    Wil je straks op de site zetten: alles ok, kwaaltjes voorbij, laatste bergen gehad, nog 139 km te gaan. Gr. vanuit Fronria! Anja ...bij deze !!

En suk6 met die paar laatste kilometertjes....want ze worden steeds korter, toch??